Zapisz się do newslettera!

niedługo dostępne

piątek, 5 sierpnia 2016

Dekoracje do pokoju #1 | CZTERY PROSTE DIY

Asia Lewandowska

Jedną z cech, którą (moim zdaniem) bloger powinien posiadać jest systematyczność. Na moim blogu posty pojawiają się losowo i tego raczej nie zamierzam zmieniać. Postanowiłam jednak wprowadzić tygodniowy cykl "Cztery proste".


Cztery proste będzie cotygodniową dawką prostych tutoriali DIY, których stworzenie nie zajmie Wam więcej niż 15 minut. W każdy piątek pokażę jak stworzyć coś efektywnego z rzeczy, które zazwyczaj od razu lądują w koszu na śmieci. Jak wiecie, jestem ogromną miłośniczką i zwolenniczką recyklingu. W Czterech prostych postaram się pokazać Wam jak ponownie wykorzystywać plastik, aluminium i karton. 

___________________________________________

#1 Osłonki na doniczki z plastikowej butelki



To zdecydowany hit plastikowego DIY. Na Pintereście można znaleźć mnóstwo różnych przedmiotów wykonanych z plastikowej butelki. Jednak osłonka na doniczkę w kształcie zwierzaka powala wszystkie na głowę. Na powyższym zdjęciu możecie zobaczyć mój wykon. Niestety użyłam najgorszych farbek na świecie, co mocno widać. Mój plastikowy kotek służy do przechowywania podgrzewaczy. Do wykonania takiego cudeńka potrzebne są: plastikowa butelka, nożyczki oraz farba akrylowa (lub w sprayu). Na butelce rysujemy kształt kotka (na wybranej wysokości) - uszy i obwódkę. Ostrożnie wycinamy, a ostre krawędzie opalamy delikatnie zapalniczką. Całość malujemy na wybrany kolor. Proste? No pewnie! 
Tutaj kilka propozycji z Pinterest:

        DIY : Kitty planters from plastic bottles in plastics diy  with upcycled planter Plastic bottles:             Soda Bottle Storage Holders - Plastic Bottle Planters:

ŹRÓDŁO ZDJĘĆ: 1, 2

_________________________________________________________________



#2 Ozdobne gałązki


Przy tym tutorialu również zaczerpnęłam inspirację z Pinteresta. Połączenie gałązek z papierowymi kwiatkami. Jest to świetna dekoracja pokoju, wygląda uroczo i stylowo. Jeśli chcecie wykonać podobne przygotujcie kilka patyków, kolorowy papier i klej szybkoschnący. Na papierze rysujemy spiralę, którą następnie wycinamy wzdłuż linii. Pasek rolujemy w taki sposób, aby powstał kwiatek (co jakiś czas klejąc papier do siebie). Teraz powstałe kwiaty wystarczy przykleić do gałązek klejem na gorąco lub szybkoschnącym. Całość wkładamy do wazony lub słoika. I jest! Proste, szybkie i przyjemne :) Gałązki znalezione przeze mnie po kilku dniach zaczęły kiełkować. Z takim zjawiskiem nie miałam jeszcze do czynienia, a kilka przedmiotów z gałęzi już tworzyłam :)

_________________________________________

#3 Świeczniki ze słoików


Myślę, że tego DIY nie muszę Wam przedstawiać? :) Zrobienie świecznika ze słoika to bardzo praktyczne wykorzystanie szkła. Wystarczy farba w sprayu (lub akrylowa) i taśma izolacyjna. Najpierw trzeba odtłuścić słoik. Następnie naklejamy taśmę izolacyjną w taki wzór, jaki nam się podoba. Całość malujemy, a po wyschnięciu odklejamy taśmę. Słoiki można dekorować w dowolny sposób (mam w planach dla Was kilka bardziej skomplikowanych tutoriali słoik->świecznik), tutaj prezentuję Wam najprostszy. Takie pasowały do mojej małej, białej sypialni. Zapytacie "Po co taśma?" Światło zapalonej świeczki przebijając się przez wzory da fajny efekt. Słoiki można przerobić na wiele sposobów i jest to jeden z moich ulubionych materiałów do tworzenia.


_____________________________________________

#4 Poszewka na poduszkę ze starych ubrań


Zalegają Ci w szafie stare ubrania, których już więcej nie założysz? Tak? To świetnie! Możesz wykonać z nich poszewki na poduszki, które uczynią Twoją kanapę lub łóżko jeszcze bardziej przytulnym. Do zrobienia swojej wykorzystałam sukienkę, którą kiedyś niechcący pobrudziłam środkiem czyszczącym. W  efekcie granatowy kolor zmienił się na róż i kiecka nie nadaje się do noszenia. Wystarczą Ci nożyczki, jest to sposób bez używania igły i nitki.

Poduszkę połóż na środku bluzki (sukienki czy czegokolwiek innego) i odrysuj jej kształt na materiale. Następnie od narysowanych krawędzi odmierz 7 centymetrów i wytnij całość. Póki co nie odłączaj od siebie tych dwóch wyciętych kawałków materiału.


Precyzyjnie nacinaj ponadprogramowe 7 centymetrów do obrysowanej krawędzi (zdjęcie wyżej). Teraz wystarczy związać w pętelki nacięte paski i tadam! Mamy śliczną poszewkę :)



Sposób prosty i przyjemny. Takie wykorzystanie starych ubrań pozwala na to, aby co jakiś czas mieć nowe i unikatowe poszewki na poduszki.


Mam nadzieję, że cykl Cztery proste przypadnie Wam do gustu i co piątek będziecie wpadać na bloga. Gwarantuję świeże i ciekawe tutoriale DIY, które na pewno polubicie tak mocno jak ja!


SNAPCHAT & INSTAGRAM -> @OCHASIA


Asia Lewandowska / AUTORKA & BLOG

Hej, cześć! Mam na imię Asia i miło mi Cię gościć na moim blogu. Znajdziesz tutaj wiele tutoriali i istrukcji DIY, które na pewno wykorzystasz. Uwielbiam tworzyć coś z niczego i chcę się z Tobą podzielić moimi pomysłami. Może zostaniesz na dłużej?

16 komentarze:

  1. Jestem ogromnie zachwycona :) Miałam tyle zalegających ciuszków w szafie i je wyrzuciłam :( Gdybyś wcześniej dodała ten post, na pewno bym wykorzystała mnóstwo materiału :D
    Zostaje na dłużej i zapraszam do siebie :)
    www.horyzontalna-kobieta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post, doniczki nieźle wyglądają, naprawdę, nawet bym nie pomyślała, że są zrobione z butelki! :D Chyba będę wpadać co piątek, bo nie dość że fajny post to dodatkowo bardzo przyjemny dla oka wygląd bloga :) pozdrawiam cieplutko

    roksanakalinowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej!
    Swietne pomysly. Obserwuje bloga, zeby byc na bierzaco z ta seria. Bardzo fajny pomysl ;) (szczegolnie dla osob z dwiema lewymi rekami - jak ja, ktore potrafia wszystko spartolic).

    Pozdrawiam goraco i czekam na kolejne posty.
    Jesli bedzieszmiala chwile, zapraszam do siebie :)

    http://pepilio.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny cykl - może rzeczywiście poprawi systematyczność. A czarne słoiki wyglądają mega efektownie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne pomysły, na pewno któreś wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow świetne pomysły, będę tu częściej zaglądać :) pozdrawiam
    http://silviaabloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne pomysły, super wyszło! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej spodobał mi się pomysł na podszewkę ze starych ubrań :)
    http://pktoja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapraszam do siebie ponieważ jesteś nominowana do LBA
    Www.szerily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysłu na te poszewki jeszcze nigdzie nie widziałam. Jednak podobny sposób gdzieś mi chyba mignął na 5 min craft, gdzie robiono takie hamaki dla kotów. W każdym razie tylko to rzuciło mi się w oczy, bo o reszcie wszędzie trąbią. ;p

    Oczy Outsidera blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne pomysły :D
    Mój blog
    Odwdzięczam się za obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię oglądać DIY, chociaż mam dwie lewe ręce do manualnych spraw i sama w życiu czegoś takiego nie dam rady zrobić - tutaj wszystko jest cudowne, ale najbardziej podobają mi się te gałązki z kwiatkami. Fajny pomysł na serię postów, podoba mi się :)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajne pomysły. Jednak osłonka z butelki skradła moje serce, bo jestem kociarą :D

    http://marysiaofficialblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten kot mnie naprawdę urzekł. Nigdy bym na to nie wpadła. Jak tylko wrócę do domu biorę się za zrobienie takiego *.*
    larossee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Na początek chciałabym powiedzieć, że cudny blog.
    Świetne DIY, szczególnie podobają mi się osłonki z doniczki, a pomysł na "Cztery proste" jest bardzo dobry.

    Pozdrawiam,
    wearealive111.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Gooyaabi Templates